Dorn Therapie:

Dorn behandelingen zijn veilige zachte prettige en pijnvrije behandelingen, waarbij u zelf actief meewerkt.

De basis van deze therapie ligt in het opheffen van klinisch beenlengte verschil en bekken en ruggenwervel correctie. Natuurlijk kan deze techniek ook in de armen, de hoge rug en nek gedaan worden. De Dorn-behandeling richt zich op correctie van de wervels in de wervelkolom en correctie van de gewrichten in de ledematen. Deze behandeling is ideaal voor mensen die niet van “kraken” houden. Deze therapie vorm helpt bij veel verschillende symptomen en chronische aandoeningen:

• Beenlengteverschil (door te veel ruimte in het heupgewricht)
  • Hoofdpijn en migraine
  • Nek en schouderpijn
  • Oorsuizen (oorsuizen waarbij de oorzaak in de spierspanning ligt)
  • Kyfose
  • Lordose
  • Scoliose
  • Lumbago, ischias, spit
  • Darm en blaasproblemen
  • Galblaas en schildklierklachten
  • Chronische vermoeidheid
  • Duizeligheid
  • Bekkeninstabilitet
  • Bekkenscheefstand
  • Armklachten zoals een tennisarm, golfersarm
  • Gewrichtsklachten
  • Frozen shoulder

Gebleken is dat een behandeling met de Dorn methode goede resultaten boekt. Omdat bij Dorn therapie ook alle zenuwuiteinden van de wervelkolom worden behandeld, heeft Dorn therapie een zeer gunstig effect op alle organen.

Breuss massage:
Rudolf Breuss ontwikkelde in Duitsland de manuele tussenwervelschijf-massage. Deze massage is goed te combineren met Dorn Therapie. De zachte Breuss massage van de wervelkolom gaat ervan uit dat er geen versleten tussenwervelschijven bestaan, omdat alle cellen ook op hoge leeftijd steeds weer vernieuwd worden. Er bestaan wel gedegenereerde tussenwervelschijven, maar die kunnen d.m.v. deze massage gestimuleerd worden, zodat ze weer verbeteren en regenereren met als resultaat dat u zich beter gaat voelen.

De behandeling
De Breuss Massage is een hele rustige therapeutische massage van de rug. Veel problemen aan de wervelkolom zijn met deze methode ongevaarlijk en goed te behandelen.
De massage wordt met de handen uitgevoerd om de rug meer te strekken en de veerkracht van de tussenwervelschijven te stimuleren. Tijdens de behandeling wordt een stuk zijdepapier gebruikt om de speciale olie diep in het weefsel te laten inwerken. De massage wordt heel voorzichtig uitgevoerd, want de massage mag nooit pijnlijk zijn. Deze massage brengt over het algemeen een enorm ontspannend effect teweeg en verlicht vele klachten, of neemt ze weg. Bij zwangerschap wordt deze massage niet uitgevoerd.

Combineren met de Dorn therapie
De Breuss massage is een goede voorbereiding op de Dorn Therapie, maar deze kan ook  na de Dorn therapie gegeven worden.